26 July 2011

Dulu2 aku ada tak ajak orang kawin?

Ada ke takde eh?


Tadi time rehat aku gi tengok tv jap...then ada tertengok cite kat TV2..dah namanya pun tertengok, offcourse la aku tak sure tajuk cita tu apa. Yang penting dlm cite tu ada zed zaidi, nurakhiriah, Julia Ziegler dan ramai la pelakon. 

Ada satu babak tu menarik perhatian aku, time diorang kecik2 (time sekolah rendah).Diaorg selalu main kawin2..Ada watak 2 budak kecik kecik tak kecik sangat la..yang budak lelaki tu tu cakap camni kat kawan dia :

Boy : Awak nanti dah besar nak jadi apa?
Girl : Saya nak jadi businesswoman dan pereka fesyen yg berjaya. Awak plak nak jadi apa?
Boy : Saya nak jadi Engineer nak reka bangunan tinggi2 pencakar langit.
Girl : Wah bestnya cita2 awak tu...nanti lepas kita dua berjaya...KITA KAWIN YE AWAK....
Boy : Ok nanti kita kawin.


Lepas tengok tu, terus aku pikir, aku pernah ke tak eh cakap camtu time kecik2 dulu...kot2 la aku pernah ajak sesapa kawin time kecik2 dulu...Setelah puas aku pikir, aku pernah la dipaksa main kawin jadi pengantin perempuan, tp aku nangis2 woo takmau jadi pengantin time tu sebab aku tak suka budak lelaki yang kena kawin dengan aku tu...aku nangis beriya ok, sampai mak aku + makcik2 kat situ kena pujuk aku.. tak kengalahkan realiti kena kawin paksa..hahahah apa la aku time tu kan..

So confirmla dari ingatan aku tak pernah ajak sesapa kawin time kecik2 dulu. Tapi sekarang ni aku ada la ajak seseorang tu kawin dengan aku tu pun lepas dia ajak aku kawin la...Kan Encik Cinta kan? ;) haa ngaku cepat...hehehehe

gambar  hasil digoogle

No comments:

Post a Comment

6 orang doakan iyan shazlind jadi slim dan sehat :) terima kasih ya semua...:)