11 July 2011

Aku VS Ridsect??

Aku dah confius la, ridsect tu digunakan untuk spray serangga perosak kan...maksudnya untuk nyamuk, lipas, semut ataupun apa2 binatang yang takde kat zoo la kan. Tapi masalahnya aku ni sebagai manusia pun akan di effect sekali kalau ada org spray ridsect banyak2.

Macam kes pagi ni, aku datang office dengan semangat yang berkobar-kobar nak bekerja (ayat orang rajin) hehehe....baru je nak langkah masuk office tetiba aku terbaru ridsect yang melampau-lampau tahapnya...pastu aku tanya staff, "nape awak spray banyak sangat ni?" (dengan muka sedikit tak puashati) :p...dia dengan muka selamba "nyamuk banyak sangatla"

Ye ke banyak nyamuk kat office tu...selama ni aku tak rasa camtu pun, selalu dia je bersungut ada banyak nyamuk...orang lain and aku tak rasa camtu pun. Confius weh samaada mmg banyak nyamuk then orang yang lain2 hilang deria rasa yela tak gatal2 walaupun digigit...ataupun nyamuk fantasi or imaginasi yang wujud dalam otak staff yang sorang tu je...tak ke pelik kalau dia sorang je yang rasa kehadiran nyamuk...

Aku dah la akan ada problem dengan hidung aku kalau terbau banyak sangat ridsect, boleh jadi selsema sepanjang hari tau. Staff yang sorang tu, lepas spray ridsect banyak2 dia boleh je relax dok dalam office dengan pintu bertutup..owwh sangat bukan nyamuk dia...aku plak terpaksa menghabihkan masa sejam dok kat luar, berjemur dekat matahari cam ditepi pantai... tp ok gak dapat jugak vitamin D hari ni :)


**setiap rumah adalah disyorkan untuk ada sebotol ridsect, sebab ridsect ni kuat kesannya, kalau tetiba terjumpa ular ke , lebah ke, tikus ke ataupun apa2 pun binatang bahaya/berbisa sekitar rumah kita, spray je guna ridsect...memang berkesan..ini ada mamat JPA bgtau aku time diaorg datang hapuskan sarang tebuan yg besar kat area umah aku haritu ----pesanan khidmat masyarakat ini dibawakan khas untuk anda oleh belog HIJAU DEDAUNAN hehehehe


---dah macam model Ridsect la plak aku ni ye---

pertandingan sapa boleh bunuh paling banyak nyamuk..:P
lawak je weh kang ada plak yg apply nak join..
sebab aku pun cam teringin gak nak join kalau betul2 ada contest cam ni :)
gambar  dari google

No comments:

Post a Comment

6 orang doakan iyan shazlind jadi slim dan sehat :) terima kasih ya semua...:)