22 August 2011

Segmen Hira: Aku reti masak, Kau reti?


Hidup aku diperantauan oversea KL ni ....kena la memasak sendiri. Kalau teringin nak makan apa2 masakan yang mak aku selalu masak. Harusla kena call mak and mintak resipi kan pastu apa lagi kena masak sendiri la. Tu time awal hidup di sini la, skrg ni berkat selalu practice, Alhamdulillah dah reti dah memasak. Tapi belum tahap pro la....tahap amatur lagi. Yang aku rasa best kalau aku memasak ialah nasi lemak & sambal tumis la...haa yg ni la paling special dalam semua2 masakan aku..:) Walaupun tak 100% rasa cam masakan mak tapi kalau nasi lemak tu, 80% dah kot cam masakan mak aku..heheheh 

6 comments:

  1. akak ni da 4 tahun kawen pon, masih tahap amatur jugak..sama je kita nih..

    ReplyDelete
  2. klakar la tajuk segmen neh!

    ReplyDelete
  3. cintazulaikha,
    ya ke sis..boleh geng ni...jom gi kursus memasak sama2 sis...hehehe

    ReplyDelete
  4. makbed,
    ha ah...tajuk segmen tu cam berlagak je hehehe

    ReplyDelete
  5. nasi lemak? ehem ehem. untuk saya satu, ada tak? haha :D mesti best kan nasi lemak dengan sambal tumis. fuhhhhh.. laparnyalah~ adeh. hoho

    thanks for joining tau! :)

    ReplyDelete
  6. hahaa.. practise slalu laa. lame2 nti kompem bolem jd chef..

    Cik Reen melawat dari segmen yg sama... http://duniacikreen.blogspot.com/2011/08/segmen-hira-aku-reti-memasak-kau-reti.html


    jom sertai contest Cik Reen =>
    http://siluncaimalang.blogspot.com/2011/08/first-ga-cr-perlukan-rakan-alam-maya.html

    ReplyDelete

6 orang doakan iyan shazlind jadi slim dan sehat :) terima kasih ya semua...:)