25 August 2011

Berbuka ramai-ramai petang ni

 Harini kawan-kawan ajak berbuka puasa ramai2 kat rumah baru yang kami sewa untuk dijadikan spa dan treatment centre kami tu kat area Tasik Titiwangsa. Alhamdulillah baru je dapat kunci rumah tu kelmarin, so malam ni first time nak gi ramai-ramai kat situ bawak keluarga masing-masing. Insyaallah Pusat Rawatan & Spa tu akan dirasmikan pada awal bulan 10 ni. Semoga bisnes kami semakin maju dengan perpindahan ke tempat baru ni...Nanti time tu bolehla menjemput semua kawan2 blogger kat sini ke sana ya :)

Kalau ikut rasa & perasaan aku yang sekarang ni, serius rasa malas sangat nak join diaorang...sebabnya serius apa yang terjadi sekarang tu spoiled my mood untuk bersuka2 or gembira2. Tapi bila memikirkan no matter what happen life must go on kan...so aku kena berfikiran positif la, mungkin ada hikmah disebalik apa yang terjadi. Semua usaha telah dilakukan, lepas tu semuanya kita serahkan kepada ALLAH, ALLAH mengetahui apa yang terbaik untuk setiap hambaNYA.

So pikir punya pikir apa nak dibawak untuk petang ni, so aku buat dessert la, kek dah ditempah so aku buat dadih semalam. Bangun pagi tadi tengok semuannya dah jadi dalam fridge tu. Tapi dah masukkan serbuk tu dalam susu yang mendidih tu, tengok jadi warna pink2 keungguan la plak..setahu aku kalau dadih perisa burberry color purple. Then baru tengok bungkusan tu, ala aku terbeli dadih perisa blackcurrent la plak. So harap-harap sedap la jugak cam dadih burberry. Then yang blackcurrent ni cam manis sket, so aku dengan suka sukinya perah limau nipis sket dalam bancuhan tu nak kasi masam2 sket.

In the making ni....ini bukan susu lembu original la...
lagipun aku mana ada lembu nak diperah susunya..
cuma sekadar susu tin yang dibeli di KK Mart pada pukul 12:30 am je :)
Ni antara hasilnya...tengok tu kan color pink tu...ish2
Insyaallah petang ni balik dari keje, potong nenas & tembikai....so boleh la bertolak ke sana. Malam ni nak BBQ ramai2. 

No comments:

Post a Comment

6 orang doakan iyan shazlind jadi slim dan sehat :) terima kasih ya semua...:)