lama nya x bersiaran langsung....kesibukkan thp melampau...insyaallah akan kembali seperti bersiaran lansung seperti biasa lepas...
klau selalu org ckp blog bersawang klau lama x update...tp blog ni bukan tahap bersawang lg dah...extra vaganza dari tu lagi..macam ..macam..macam...ahh xleh pikir la macam apa...nnti2 la dh dpt pikir aku bgtau :P...insyaallah akan kembali memblog walking blog kawan2 balik cam biasa pasni...
Bunga tanjung bunga melati, kembang tujuh dibulan terang, tinggi gunung sama didaki, dikala jatuh mengapa seorang...
Ku renung keatas,
Ku lihat awan melambai2,
Ku ingin sentuh awan itu,
Ku rasa diriku tggi,
Baru ku sedar bahawa ku hanya insan biasa dan x boleh lawan ketentuan yang maha pencipta..
Ku bersyukur dengan apa yang ku ada sekarang ini..
Aku suka pakai mask kt muka konon2nya sebab nak bg cantik la kan hehehe ...tak sangka aktiviti aku ni telah cantik menarik kau mmg daboom perhatian sorang mamat ni...tak pernah perasan pun selama ni mamat ni suka memperhatikan aka menskodeng aku tau ..aaa hai blushing kejap aku bila ada orang memperhatikan....hahaha
Perkara aku di skodeng ni masih tak aku sedari sehingga la satu hari mamat ni memberikan aksi yg buat aku rasa nak golek2 gelak...ce tengok gambar kt bawah ni untuk keterangan lanjut..:P
Dia gi amik wet tissue adik dia, then dengan bangga nya letak kat muka buat tu face mask ...
"Dani pun nak letak mask macam nyah"
ucap beliau tanpa segan silu dan penuh berkeyakinan ...aku hanya mampu tepuk dahi sendiri je la hehehehe
This is so true...klau ada masalah, beriya kita pikir sampai runsing2, serabutkan otak, hati pun tak tenteram...yang penting mengadu kepada Allah mintak Allah tunjukkan jalan keluar dan berusaha cari jalan keluar tapi bukan sampai terseksa jiwa..for me i do believe that, some problem mmg bleh settle cepat, but some problem take time to be settle and some of that maybe will be settle by time...Problem make us stronger ...
Pernahkah kau merasa jarak antara kita Kini semakin terasa setelah kau kenal dia Aku tiada percaya teganya kau putuskan Indahnya cinta kita yang tak ingin ku akhiri Kau pergi tinggalkanku
*courtesy of LirikLaguIndonesia.Net
Tak pernahkah kau sadari akulah yang kau sakiti Engkau pergi dengan janjimu yang telah kau ingkari Oh tuhan tolonglah aku hapuskan rasa cintaku Aku pun ingin bahagia walau tak bersama dia
Memang takkan mudah bagiku tuk lupakan segalanya Aku pergi untuk dia
Tak pernahkah kau sadari akulah yang kau sakiti Engkau pergi dengan janjimu yang telah kau ingkari Oh tuhan tolonglah aku hapuskan rasa cintaku Aku pun ingin bahagia walau tak bersama dia (walau tak bersama dia)
Oh tuhan tolonglah aku hapuskan rasa cintaku Aku pun ingin bahagia walau tak bersama dia
Ni jawapan untuk yg selalu tanya aku, or tertanya2 dalam hati je....or yg tak pernah terlintas langsung dijiwa nak bertanya....tak berminat nak tau pun alang2 dah termasuk kat sini kena la jugak korang amik tau kan...;)
Aku sekarang dah menukar bidang kerjaya la, dari profession di bidang korporat ke bidang lain la...yg penting bukan ke bidang keparat tau hehehehe i'm happy with my profession right now...:)
Gini ceritanya, aku skrg dah buka butik pengantin dengan my BFF ....ye kami buka berdua....tu la sebab kena berhijrah menetap di kedah....nama kedai kami tu xde sangkut paut dengan kami berdua pun...sebabnya dah berhempas pulas dah nak cuba gabung nama kami berdua, tapi weekkk jd pelik ya amat, jadi lawak pun ada....so amik jalan tengah kitaorg letak ANNABELL ..nice to be pronounce & kami rasa cam sweet dah tu ;)
Time kat SSM time nak register company tu, org kat kaunter tu panggil aku CIK ANNABELL...tersedak aku dengarnya... excuse me encik, jgn buat muka heran plak ya napae muka sy x macam org putih aka minah saleh seperti nama sy...sebab tu bukan nama sy wokeh...nasib baik time tu kesabaran baru reload, so aku buat pembetulan nama aku kt dia dengan senyuman paling manis gitu hehehehhe
Annabell di kami sediakan andaman pengantin, pelamin, set hantaran, cenderahati semua la...senang cakap wedding planner la and semua yang berkaitan dgn pengantin & majlis keraian apa2 termasuk la majlis cukur jambul nye hiasan pun kami sediakan :)
haritu ke kl lama sebab dah dpt kunci rumah....ye! setelah hampir 2 years rumah dah siap :) tapi apartment je la yg beli yg landed house duit masih belum sampai lol :P
time keje kt kl tu igtkan mmg nak menetap kat sana terus so lps 2yrs++ keje sana gi la gigih mencari rumah...merata gak mengsurvey nya.....last2 rumah yg ni gi x bercadang pun nak beli ingatkan nak balik pikir dulu, gi dgn kawan time tu...last2 terkeluarkan cash dari purse bayar duit booking ....pastu selang 2 minggu gi bayar duit booking penuh....apply loan, tetiba approve plak....then sedar2 dah kena bayar 10% deposit heheheh
semuanya macam x dijangka, tapi dah namanya rezeki dari Allah maka cukup la duit nak membayar deposit tu...Alhamdulillah mak & ayah pun agreed time nak beli rumah tu...Alhamdulillah rezeki dari berjimat cermat duit gaji time tu so dapat bayar deposit, and lagi satu dividen ASB byk gak la membantu..tahun tu nya dividen mmg xleh berjimba la sbb nak membayar 10% deposit tu hehehe....aku wat ASB loan nnti aku share entry lain citenya...xde guna EPF ke apa utk deposit tu...conclusionnya kena rajin menabung..
Rumah aku tingkat 16 tau, booking tu lambat sket so dpt la tingkat 16 out of 17 ...beli sama level dgn kawan aku tu....so haritu time amik kunci & mengemas umah kitaorg gi sesama la...berjiran la plak kami, so nanti berisiko kami dua jadi "CIK KIAH" aka jiran melepak sama2...jangan sambil melepak dok mengumpat dah la kan heheheh
Oleh sebab faktor yang berlaku sekarang, aku balik menetap di kedah, so rumah tu kena sewakan je la...Alhamdulillah dah ada yang tanya2 dan datang tengok rumah time aku kat kl haritu...so harap sgt rumah tu nnti penyewanya jaga elok2...aku sayang wooo rumah tu, RUMAH PERTAMAKU hopefully akan menyusul nanti rumah2 seterusnya ...insyaallah :)
Rumah tu viewnya cantik mengadap EMPANGAN BATU ...cantik tau ..tak caya? ce tengok gambar2 ni...hehehe
view from the balcony :)
ni pun view dari balcony...tapi tingkap master bedroom mmg ngadap ni terus la :)
ni la rupa Empangan Batu hasil dizoom :) time ni dah nak hujan
dalaman nya
entrance memang besar , so agak costly disitu time nak memasang grilled
Ni plak, ntah la sapa ntah muka comot lepas cuci rumah...malas la aku nak cakap sapa dia ni hehehehe
Sebulan berlalu camtu je tanpa sebarang entry..sekejap je rasa tinggal ni , tgk2 dah sebulan...pantas btul masa berlalu....bersiaran langsung dari ibu negara...dah lama kt sini, settlekan apa2 yg belum disettlekan...haritu time nak pindah, pindah camtu je...so ada benda yg x settle lg...
Datang kali ni igtkan sekejap je...tapi rupanya terlama la plak... dah 10 hari kt sini...ingatkan time kt kg, dah x rindu hidup kt ibu negara ni...rupanya kedatangan kali ni baru rasa sebenarnya rindu wooo nak hidup di KL...rindu sebab nak g memana senang, mengidam nak makan apa2 pun senang, kat kl ada banyak kawan2 melepak....kat kg xde byk kawan sob sob sob, nak jalan2 xde LRT....
Tapi yg bestnya kat kg ada mak n ayah n family...nak makan apa2 ckp je kt mak, pastinya 2 or 3 hari benda yg teringin tu ada kt meja makan....time kt kl teringin nak makan masakan mak kena tunggu time balik kg yg 2 or 3 bulan sekali, klau teringin sampai xleh handle kena la call mak mintak resepi dan masak sendiri...walaupun dah confirm2 rasanya xsama cam mak, tapi kena gak gigih masak sendiri sebab sapa suruh teringin sangat hehehehe
Okla nanti kita besiaran langsung lagi ada banyak berita gembira nak dishare...Insyaallah entry bergambar lepas ni..hehehe
lepas tu bermula semua aktiviti yg terhad....dok kt katil je...bukan je breakfast at bed tau..abih smua lunch dinner pun semua di katil je...xmampu nak jln mkn kt dapur..sebab ada tisu kt lutut koyak...so try nk jln guna tongkat yg kt ketiak tu tp x boleh la plak...xselesa time nk jalan...adik aku ckp sebab aku pendek so xleh guna yg tu...poyo je tul mamat tu sempat kutuk aku :P
tongkat camni la...
google pic
susah tul time nk g toilet time tu, takkan asal nk g toilet nk panggil orang tolong pimpin je...so terpaksa guna walking frame la..rasa confident sket nk berjalan guna yg tu...xde la rasa licin cam nak jatuh...tp asal aku nk gi toilet je, dani (anak buah aku) mesti dia pun nyibuk2 nak tolong...time aku sakit, dia sangat baik dgn aku wpun time aku sehat elok kami asyik "bergaduh" je hehehe....time aku sakit asal balik dari tadika je, mesti masuk bilik aku dulu and tanya "harini nyah dah lega ke?" ..then mesti beriya nak tengok luka kt dagu aku tu smbil cakap "awat nyah langgar lori? "...."luka tu doctor jahit guna jarum ke?" tu ayat faveret dia time aku sakit tu...syukur sepanjang aku sakit semua orang2 yang aku sayang sentiasa disisi, wpun ada yg tak dapat berada disisi aku tak putus2 menerima kata2 semangat dari mereka..:)
haa ni la kenderaan aku time sakit tu..:P
google image
Masa nak jadi sekejap je...tp time nak sembuh lambat je....teringat kata2 sorang Ex patient kt tmpt keje dulu..."penyakit atau sakit datang cam kilat, untuk sembuh sakit tu pergi macam semut je" ..sejak accident aku la pengunjung aka pelawat setia dental...asyik2 berdating dgn dentist je hehehe...makan pun bubur je selama 3 weeks lebih sebab nk buka mulut pun xleh...asyik disarankan soft diet je oleh doc...bosan tau...tp bila aku complaint pasal tu kt mak aku ...mak aku akan cakap "boleh mkn camtu pun kena bersyukur, ada yg terpaksa mkn ikut tiub je"...ok bila dengar tu i stop to complaint that...insaf :(
Banyak appoinment doc yg aku nk kena gi....now lepas sebulan lebih...aku dah bleh jalan tanpa walking frame...walaupun cara jalan masih control2 ala2 model gitu....masih capik2...namun Alhamdulillah Allah bagi aku kesembuhan..:)
Ada yg tanya aku, apa yg aku tbayang time accident tu...so sebenarnya, time nampak lorry tu, lorry dah dekat sangat dan mmg dah tau akan langgar lorry tu walaupun berusaha membrek...aku cuma ingat itu la saat2 terakhir dalam hidup aku...hanya mampu menyebut Allah...sampai skrg bunyi hentakkan time accident tu kadang2 ternyiang2 je kt telinga aku...ngeri je bunyi tu...then apa yg last dimata aku lepas flying without wings tu ialah ada 2 biji kereta dibelakang..Alhamdulillah Allah bg aku sedar lg time tu, so dlm blur2 sbb kepala terhantuk kat lorry tu aku sempat merangkak ke tepi...so tak kena langgar dgn kereta2 tu....Syukur Allah masih beri aku pelunag untuk hidup...
semoga peluang yg Allah berikan ni aku tak sia2 kan...aku nak jadi hamba Allah yg lebih baik...anak yg solehah, adik & kakak yg pengasih..dan kalau diizinkan Allah, aku nk jadi isteri yang solehah & ibu yg mithali..aku nak jadi kawan & manusia yg bertimbang rasa dan penyanyang :)
Entry ni &entry sebelum ni sebenarnya Entry tertunda...sengaja aku tunda kan...bukan sebab apa, rasanya cam tak best plak wat entry time tgh marah , sedih, kecewa...kang takut ada plak ayat2 or perkataan yg tak best muncul dlm entry aku...maklumla aku hanya wanita biasa ...
Hjg bulan 3 smp bulan 4 haritu mmg mencabar...kebanyakkan insan2
yg disayangi aku semua sakit termasuk la aku ( semoga kesakitan yg kami
tanggung itu dpt mengurangkan dosa kami semua) ....pelikkan kalau sakit sampai satu family, so kami mencuba rawatan moden juga rawatan islam...byk penemuan yg tidak disangka, tp biarlah disimpan saja jadi pedoman..biar org buat jahat kt kita, jgn kita wat jahat kt org sudah...
ok meh cerita pasal sakit tersebut, memula aku kena serangan tonsil
xleh makan dekat nak dua minggu jugak la boleh tahan lg berehat kt umah n g
clinic je....pastu bersambung plak dengan sesak nafas, haaa time tu terus g
Putra Medical Centre sebab rasa nyawa memang dah tahap dipenghujung...dah
dicheck2 semua rupa2nya insuran PRUDENTIAL TAKAFUL tak cover plak PMC tu....
Terus parent aku
bwk aku g Kedah Medical Centre kat sini baru bleh, setelah dicheck oleh Doc yg
agak handsome(hanya sedar Doc
tu handsome pada hari kedua disana , sbb sebelum tu nafas pun x cukup mananya
nk sempat tgk muka Doc tu handsome ke tak) Doc ckp aku kena bronchitis
& pnenomia pastu gastrik pun join sama...Alhamdulillah semua tu dah recover
skrg...time tu x dpt mkn betul2 asyik muntah je, campur dgn time sakit tonsil
tu sebulan lebih makanan x dapat berhimpit2 dlm perut tau hehehe....kurus aku
time tu...tp sekarang tidak lagi ..hehehe
Sekarang plak aku terlantar dirumah, accident 25/9/2012...accident dgn lori syarikat BABAS ...ok pasni aku boikot makan kari guna serbuk kari keluaran BABAS hehehe....accident tu telah meragut 1 batang gigi geraham, retak di dagu, berjahit dagu sekrang dgn 6 jahitan, tisu lutut terkoyak ...takleh jalan betul2 kena guna walking frame...
nasib baik gigi geraham, kalau gigi depan hmmm habih la...kurang kecomelan aku tau....parut di dagu masih dlm masih ada, malas nk tgk cermin skrg ni...hopefully pakai mederma cream kuranglah sket parutnya...
time accident tu, bila byk gentleman2 yg menolong tu aku cam blur2 sket hasil terhantuk kepala la tu ...smua bahagian badan rasa kebas je...aku cuma dok diam dan mengangguk or geleng je bila ditanya apa2...masih ingat ni mimpi kot bukan accident betul
pastu ada beberapa orang asyik cakap kt aku,
"lap sket muka tu"aku diam je, igtkan diaorg suruh lap air hujan kt muka..sbb tgh hujan time tu
pastu ada yg tanya " sakit tak?"
paling chronic ada yang cakap..."ish nak pitam la tengok darah banyak sangat"
haaa bila dgr tu aku suspen gak..darah aku ke yg dia ckp tu..sbb aku rasa cam xde apa2 pun kebas je ni....tambah cuak bila ada sorang nyonya tu datang je kat aku pastu cakap "aiya wa pening ooo tgk luka dia, byk darah"....dlm hati time tu rasa ish nyonya mulut u tu diam2 sket boleh ke?" hehehe
Last2 ada orang bagi towel kat aku suruh aku lap muka...aku pun lap..then tgk2 "banyaknya darah" kalau aku pemabuk darah , mmg bleh pitam ...tp oleh sebab jiwa agak kental bila tengok darah so xde la nk pitam just suspen, kat mana luka ni....pastu muntah 2 3 kali kuar darah , abih org2 yg tlg tu cuak ingatkan aku ada internal bleeding, (sebenar darah gigi & lidah tau) ..mintak maaf saksi2 semua sy tak niat pun nk mengsuspenkan semua org haritu hehehe
pastu gi hospital, di xray segala bagai...dijahit (ngerinya pengalaman dijahit ni) tambahan dimuka, dpt tgk segala peralatan, jarum, benang , gunting, twiser smua umpama ditayang2 dimata..mau x ngeri, hilang jiwa kental sekejap tau ..pastu ditambah plak dgn medical assistant tu ckp " luka ni teruk sikit sebab macam terkoyak, so sy cuba sehabis baik la nak bagi cantik parut ni nanti" lepas aku pesan kat dia " awak jahit elok2 ya, parut kat muka ni"...aku bukan apa aku takut kang muka aku nmpak cam pirate of carribean plak ....pastu dia ckp plak kt kawan dia "eh isi yg ni nak kena potong ke?"
kalau korang suspen tak dgr tu...dap dip dup tau jantung aku time tu...
gambar secara pukal:
apa la gunanya TV utk org sakit, TV hanya untuk yg menemani org sakit je..:)
Muka time ni tgh bengkak, and ntah comot hitam2 apa ntah...nak cuci muka xleh sebab nk sentuh pun sakit... kurang comel time ni...hehhee
Alhamdulillah untuk semua yg jadi untuk dalam thn 2012 ni...ada manis dan pastinya ada pahitnya...banyak tul dugaan...tp xpe sbgai manusia normal la kita dpt dugaan dlm hidup kan...kang xde dugaan dlm hidup, xde perasa langsung hidup ni , dull je..kan kan kan?
banyak benda jadi, dibohongi, disakiti, tersakitan, menyakitkan..bercampur aduk semua...
Orang tutup periuk nasi (ni gmbaran tau bukan periuk nasi betul , kalau periuk nasi betul bleh je buka balik kan :P) xpe Allah kan ada, biarla mungkin tu bukan rezeki aku....mungkin Allah sediakan kat tempat lain...memula mmg la rasa nak bertukar jadi incredible hulk jugak , tp bila memikirkan risiko terkoyak semua baju kang, tukar jadi power ranger pink je la..ala2 ganas2 ayu gitu...
Rasa dikhianati betul, bila kita betul2 korbankan segalanya untuk bisnes tu, tetiba manusia2 tu yg kononnya partner kita tu tikam kita dari belakang, memang sakit wooo wpun xde bleeding, tp internal bleeding la jugak (hati sakit)...suka suki je manusia2 ni, macam la hidup ni cuma kt dunia je...lupa kot diaorg yg hidup kat akhirat tu selama lamanya tau...so jgn nak menganiaya orang
sekarang, dengar2 cite hujung telinga ni, manusia2 berkenaan dah menerima pembalasan Allah secara perlahan2...semoga mereka insaf ...semoga hati aku pun terus dilembutkan untuk terus memaafkan manusia2 itu mcm sekarang ni (auuwww hati lembut rupanya aku) :P
tu yg pasal disakiti la...next entry pasal penyakit plak..:)
haa ni la maksud aku, kang jadi hulk terus x comel & abih terkoyak baju aku tau
Now korang tau kan nape aku nak jadi power ranger pink je...nampak ayu kan wpun garang sebenarnya ... 2 kali tgk ala2 swimsuit muslimah gitu heheheh