27 April 2011

pertanyaan

Yang pastinya ada jawapan

semlm aku mc, badan rasa kurang sehat je...mungkin ini tandanya yg badan aku bagi untuk aku berehat...berehat dari keje, berehat sekejap dengan membebani fikiranku dengan semua permasalahan..

tengah2 berehat semlm ada sorang kawan lama aku called...apalagi terus pot pet pot pet sampai lupa yg aku tak sehat...bersemangat je aku bercerita dengan dia...kalau cakap dengan dia aku mmg excited habis...dia ckp dia called aku sebab emergency..rupanya dia kata kalau dia called aku tu emergency la sebab nak mintak pendapat or saja2 nak borak...ada2 je dia ni :)

time sembang2 tu dia ada tanya aku "lin ko skrg dengan sapa?"....aish dia ni kalau aku diam tak jawap confirm dia akan tanya sampai dapat jawapan punya la...(kalah wartawan tau) hehehe so aku pun dgn jujur serta ikhlas bg la jawapan

dia ckp "eh dah tukar ye lin? bukan ke dulu dgn org lain?" aku hanya mampu jawab..."ye mmg skrg aku dgn org lain...ko pun dah lama kan tak contact aku"  dia kata, "ooo dh mula kisah baru la ni...ketinggalan aku weh cite ko..cam cepat je aku rasa" :)

jawapan aku " mmg aku dah bertukar kasih skrg, bertukar cinta, sebab bagi aku kalau satu2 hubungan tu kita bermasalah...mula2 kita cuba dulu selamatkan...tp kalau kita dh rasa yg kita je yg terlebih berusaha tp tidak pihak yg lg satu..it's better to make a STOP for that...sebab adalah lebih baik dari kita kecewa waktu permulaan hubungan daripada kecewa time berkahwin nanti...lagi satu kata-kata mak aku yg aku pegang sampai skrg jangan sayang seseorang tu 100%, kena simpan sket percent utk diri kita sendiri...incase apa2 jadi kita tak akan frust melampau dan pastinya akan terhidar utk wat benda yg bukan2 bila dh kecewa..."

lagi satu kalau hubungan tu tak membahagiakan...berpisah la elok2..supaya nanti andai ditakdirkan berjumpa kita takkan bermasam muka dgn org yg kita pernah sayang waktu dulu....lagi satu kalau betul hubungan tu bermasalah lupakan la insan tu...kalau asyik dok ingat ke dia je...bila plak kita nak jumpa insan yg betul2 Allah takdirkan utk kita....betul tak? betulkan andai aku silap..

aku hanya mampu berusaha dan berdoa...Hanya Allah 
yang mengetahui segala..

p/s: baru perasan byk plak lagi satu aku type kat atas tu...:)

No comments:

Post a Comment

6 orang doakan iyan shazlind jadi slim dan sehat :) terima kasih ya semua...:)