18 April 2011

Kahlil Gibran

PUISI CINTA 


"Aku ingin mencintaimu dengan sederhana... seperti kata yang tak sempat diucapkan kayu kepada api yang menjadikannya abu... Aku ingin mencintaimu dengan sederhana... seperti isyarat yang tak sempat dikirimkan awan kepada hujan yang menjadikannya tiada..." 


"Kemarin aku sendirian di dunia ini, kekasih; dan kesendirianku... sebengis kematian... Kemarin diriku adalah sepatah kata yang tak bersuara..., di dalam pikiran malam. Hari ini... aku menjelma menjadi sebuah nyanyian menyenangkan di atas lidah hari. Dan, ini berlangsung dalam semenit dari sang waktu yang melahirkan sekilasan pandang, sepatah kata, sebuah desakan dan... sekecup ciuman"


"Apa yang telah kucintai laksana seorang anak kini tak henti-hentinya aku mencintai... Dan, apa yang kucintai kini... akan kucintai sampai akhir hidupku, karena cinta ialah semua yang dapat kucapai... dan tak ada yang akan mencabut diriku dari padanya"


cuba berkarya dengan caranya sendiri
menggunakan teknologi dunia 


p/s : sgt suka dgn puisi2 KAHLIL GIBRAN hasil influence dari my bro...betapa my bro mengkagumi karya KAHLIL GIBRAN...anaknya dinamakan DANIEL GIBRAN..
duhai anak jadilah kau anak yg soleh dan bertakwa kepada Allah...berpuisi dan berkarya lah duhai anak asal dapatkan memberi manfaat kepada yg lain..kami tidak sesekali akan menghalangmu malah bakal menyokongmu... 

2 comments:

  1. karya kahlil gibran mmg terbaek...

    ReplyDelete
  2. karya dia..ispire kan...byk maknanya :)

    ReplyDelete

6 orang doakan iyan shazlind jadi slim dan sehat :) terima kasih ya semua...:)