18 April 2011

bahagia ini

HADIAH HARI LAHIR 

Alhamdulillah untuk anugerah yg diberikan. syukur dengan kurniaan "cinta" untuk aku dari Allah. Apatah lg kebetulan Allah dtgkan "cinta" itu 1 hari sebelum hari lahir aku. itu la hadiah yg indah sempena hari lahir. percaya atau tidak "cinta" itu betul2 menghulurkan perkenalan kepada aku pd 8/9..
semakin hari, semakin aku cintakan "cinta"...mula2 tu serius ngaku cam tak berminat dgn "cinta" tp lepas tgk kesungguhan "cinta" untuk mendapatkan no hp..sebenarnya aku tak berniat pun nak bg dia no hp, lepas macam2 alasan aku bg...dia mmg tak jemu2 mintak...mula berkenalan ikut TAGGED then kami berchatting selalu guna ym..then aku tolak secara baik dgn

Aku : kalau betul awak nak no hp sy, awak cari sendiri
Dia : macam mana awak?
Aku : selama kita kenal, sy tak pnh bohong apa2 dgn awak pasal cerita sy
          kalau awak betul2 berminat nak serius kenal dgn sy, awak mesti bg perhatian and
          ingat semua sy cita kat awak selama ni kan? so gunakan tu la utk cari no hp
          saya..(dgn harapan dia takkan dpt buat)
Dia : jadi kalau sy berusaha smp dpt, awak janji nak akan bg peluang utk kita lebih kenal?
Aku : er er ye kot (baru terasa cam cuak plak waktu tu, kang mamat ni wat betul2 camna?)
Dia : janji tak?
Aku : tgk la dulu (and buat2 gelak, sebab serius rasa hati lebih cuak)

then tak sangka dia betul2 berjaya buat apa yg dia ckp..tp ada cite lawak yg jadi, oleh sebab kerja aku, no hp aku mmg ada kat website company, tp kebetulan nama aku & makcik aku ada sama sket, sama2 ada nama linda..kat office semua panggil aku Azian/Yan...cuma kalau kawan2 je panggil aku lin..

1 hari tu aku nmpak ada strange no call aku, oleh sebab strange no call aku tu bukan suatu yg pelik sebab kerja. jd aku dgn selamba angkat ..then suara di sana ckp "ooo jahat ye" lepas tu (dia gelak besar)" pastu talian putus...aku plak nak kepastian called la balik no tu...sebab naluri aku cam dpt agak ni mesti mamat tu dh jumpa no aku...then as im expected mmg dia..dua2 hanya mampu gelak je waktu mula2 tu...
Dia: oo nakal ye awak ni
Aku : nape plak? (sambil gelak2)
Dia : awak ni wat saya malu je tau...nape awak tak bgtau yg kat office awak guna nama Azian
Aku : dah awak tak tanya (menjawab cara bodo)
Dia : saya confident je call no yg ada nama linda..saya terus cakap "haa dh dpt dah" tetiba  perempuan tu cakap, dapat apa ye? awak salah no kot ni"..malu saya tau
Aku : (hanya mampu gelak besar)
Dia : nakal eh awak ni...so lepas ni kita boleh kenal lebih cam awak janji ye?
Aku : tgk la dulu nanti camne
Dia : eh dh janji, kena tunaikan
Aku : ye la....
then dua2 sambung gelak...

tu la cite disebalik perkenalan aku dan "cinta" ...nak call aku tp dia tercall makcik aku :p sampai harini kalau diungkit balik cite ni...serius aku boleh senyum sorang2..sekarang KAMI sama2 menjalani dunia percintaan KAMI dengan cara KAMI sendiri, semoga hubungan KAMI akan bersatu dalam ikatan perkahwinan, dikurniakan zuriat2 yg soleh & solehah dan berbahagia hingga ke syurga bersama...Syukur untuk hadiah dari Allah sempena hari lahir ku ni...Alhamdulillah..terima kasih Allah
walaupun dapat 1 je hadiah...tp Alhamdulillah
besar maknanya utk hidup aku :)
tika cinta semakin berbunga2


haa ni la "CINTA" si hadiah yg disebut2
I Love You so much and much more :)

4 comments:

  1. wow..disclose.Pengakuan berani mati seh...
    caya lah..nuar sila pianag kak lin cecepat k..=)

    ReplyDelete
  2. haa tu u kena ckp dgn dia sendiri la..i punya jwpan ialah "no komen" (jawapan standard artis)hahaha u bila plak nak wat pengakuan? :P

    ReplyDelete
  3. OMG.

    Sweet gila.

    Nak jumpa....(nada mnja)

    LOL

    ReplyDelete
  4. @raihana izzati
    bila tu nak jumpa dear? (nada manja getik2)
    hahaha

    ReplyDelete

6 orang doakan iyan shazlind jadi slim dan sehat :) terima kasih ya semua...:)