20 June 2011

tika masa dan ketikanya 1

kematian itu pasti 1

                      isnin 13/06 pukul 11:55pm aku telah kehilangan pakcik yg selama ini sgt dekat dgn aku...sebelum ni lebih kurang 1 tahun yg lepas boleh kata setiap kali dia dimasukkan ke hospital mesti aku teman dia...pakcik aku ni berkahwin lambat....jadi anak2 dia semua kecik2 lagi..semuanya masih belum cukup dewasa untuk betul2 memahami kesakitan apa yg ayah mereka tanggung....
                      namun 1 minggu sebelum kematian arwah...terjadi 1 salah paham dalam bisnes antara aku dan arwah...dicampur dgn pihak2 yang mula mengambil kesempatan mengadu domba...salah paham yg sedikit semakin lama semakin merebak, retak menanti belah, hasil provokasi pihak2 ini...pakcik mula menjauh dgn aku dan tak percaya aku...malah mula percaya pihak2 itu....buat aku tertanya2 selama 27yrs 9mths dia kenal aku...takkan pihak2 yg dia kenal 3yrs boleh kaburkan mata & hati dia...terpedayakah dia bila pihak2 yg dikenali 3yrs ni menabur fitnah tentang aku yg dikenalinya 27yrs 9mths ni...
                       aku ketika itu mengambil sikap berdiam diri...kerana sentiasa yakin yg ALLAH mengetahui segalanya...ALLAH itu adil...aku yakin kebenaran akan terbukti jua....namun siapa sangka Allah percaturan hidup kita yg telah ditentukan oleh ALLAH untuk kita...pakcik telah dulu menyahut panggilan ILLAHI tika semua ini belum selesai...
                       aku? aku masih di sini...masih berdiam diri..masih belum hilang sebakku...ingin aku bertanya pada pihak2 itu...puaskah mereka, puaskah hati mereka dgn apa yg terjadi...gembirakah bila sama2 berusaha mengeruhkan hubungan anak saudara&pakcik...sukakah hati mereka untuk apa yg telah dilakukan?


p/s: aku yakin perbuatan baik dibalas baik...perbuatan jahat pasti menerima balasan yg setimpal..

No comments:

Post a Comment

6 orang doakan iyan shazlind jadi slim dan sehat :) terima kasih ya semua...:)