26 June 2011

Ahad Yang....

sangat2 ahad

harini aku bangun dgn penuh syukur kepada Allah kerana aku masih diberi nikmat bernafas untuk hidup dimuka bumi ini...Allah masih memberi aku ruang utk menjalani hidup ni....Alhamdulillah aku pun dh sehat dah...cuma badan sangat2 letih...

bila tgk bakul kat tepi washing machine...wah sangat padat & penuh...apa2 jadi pun baju kena basuh jugak harini....so pagi2 lagi aku dh suruh adik aku tolong betulkan balik penyidai kat belakang umah tu....abih dah putus penyidai kat belakang tu....then tadi tgh2 adik aku betulkan penyidai, akak a.k.a jiran kami cakap kat adik aku...

akak jiran : "gunala tali yg kuat sket"
adik aku : "tali apa?"
akak jiran : (dgn selambanya) "tali yg macam org ikat lembu tu"
adik aku : "ala akak kitaorg ni lembu pun takde, tali ikat lembu lg la kitaorg takde"
..tergelak aku dengar diaorg punya dialog.

then lepas tu aku pun sidai baju....dengan harapan akan selesai semua keje mendobi harini...tp ku sangkakan panas berpanjangan, rupanya gerimis, rupanya gerimis mengundang, wo wooo woo.....bukan je gerimis, sekali hujan lebat daaa...so semua baju terpaksa dikutip semula dan disidai didalam rumah...esok kena sidai semula la nampaknya..

begitu jugak la dengan hidup kita seharian, kadang2 macam plan2 dan cara dah kita buat untuk dapatkan or usahakan sesuatu, tp kadang2 benda yg dirancang tu tak menjadi spt yg kita harapkan...namun jangan bersedih sebab masa masih ada, usaha dan usaha lagi...jangan mudah putus asa :)



p/s : terpikir, bila nanti ada duit lebih rasa cam nak beli washing machine yg ada dryer siap2...takyah sidai baju kan...agak2 kan washing machine yg boleh lipat siap2 baju ada tak eh??? :P

No comments:

Post a Comment

6 orang doakan iyan shazlind jadi slim dan sehat :) terima kasih ya semua...:)