13 June 2011

SENYUM TAK PERLU KATA APA2

Walaupun Hati Membara

harini rasa mmg agak bengang la..sebab aku dpt tau satu benda semlm...pastu bila dtg keje...terpaksa plak tgk muka org tersebut...mmg hati rasa cam panas ja tau ..and  percaya la tgk muka org tu mmg nampak muka dia cam muka mintak lempang..siyes tak tipu, muka dia mmg nmpk cam ada signboard yg tertulis "sila lempang aku sekali ataupun banyak kali"...siyes mata aku nampak camtu..(Astghafilullahalazim, Ya Allah jauhkan aku dari hasutan syaitan)

suka sungguh je ko fitnah aku kat bos...semua cite ko belit-belitkan ye..kot ye pun nak cepat naik pangkat or tambah gaji ke apa ke...cuba la dgn cara yg betul...cuba la amik perhatian bos dgn tunjukkan skill keje ko yg bagus gila, dgn ko yg sikap ko wat keje yg tahap gaban ke, dgn PR ko yg bagus gila layan customer ke...kan camtu lebih baik, ni keje nak menjatuhkan org je untuk naikkan diri...asyik pijak org je utk kipas bos..eh tolongla takyah dok kipas2 kot, office kita kan dah ada aircond...kalau teringin jgk nak mengipas...satu je cadangan aku kat org camni...apakata gi mintak keje part time kat kedai sate...boleh kipas sate..dpt jugak ko extra income kan..duit tambahan yg halal nak bg anak bini/mak ayah ko makan...

bengangnya...tp xpe la...ni ujian hidup dlm keje..sekurangnya aku syukur kepada Allah, Allah bahagiakan aku dengan hidup aku dari semua sudut yg lain...ada mak ayah + keluarga yg sentiasa support aku dari belakang ke depan ke....Allah anugerahkan "Cinta" yg sentiasa memahami dan mengambil berat ...Allah anugerahkan kawan2 yg sentiasa meminjamkan bahu untuk aku menumpang bila sedih dan pastinya bersama2 dgn aku bila gembira...

p/s : td aku mengadu kat seorang sahabat pasal ni...tanya camna nak tenangkan hati...dia ckp "pi tulis/luahkan kat blog"...so aku ckp kat dia..so aku buat...and it's help..walaupun sket je..

2 comments:

  1. gila benci ngn org yg suka belit citer nih..rasa cam nak cekik2 ja org tuh..

    ReplyDelete
  2. CZ: same here...benci tul dgn kaki belit citer..depan kita sket punya baik belakang Allah je yg tau perangai dia..

    ReplyDelete

6 orang doakan iyan shazlind jadi slim dan sehat :) terima kasih ya semua...:)