23 June 2011

pagi yang terang

kini makin terang

                harini cuaca sangat terang...pagi2 dtg opis pun rasa mata silau je...ini la masalahnya pada aku yg mengalami masalah mata silau...walaupun dgn glasses baru (nak cite pakai cermin mata baru :p) tp masih silau jugak...macam yg check mata aku haritu bgtau... berikut aku imbas kembali kejadian 3 minggu yg lepas, kejadian berlaku dia Optometris Syifa, Jitra Kedah...aku dah buat cermin mata kat sini sejak umur 14 thn smp skrg tau...
                oleh sebab keganasan aku yg tak terbendung dulu...setahun secara purata aku terpaksa buat cermin mata lebih kurang 9 kali..ada thn yg lagi lebih dari tu...korang bayangkan berapa dh duit ayah&mak aku abih utk buat cermin mata aku dulu2...sian ayah&mak aku..ce korang pikir ce pikir ce pikir....smpaikan tokey kedai tu cadang nak amik aku jadi menantu dia je tau (mesti sebab tertawan tgk keayuaan aku waktu tu kan (mood perasaan :p))...hahahah

ok berikut pengimbasan kembali kejadian time mata aku dicheck last 3 weeks:
setelah dipakaikan aku cermin mata ala cermin mata pilot nazi nak pi perang cite perang dulu2 tu

tukang check mata: ok skrg x hijau ke merah yg clear? (sambil ejas2 cermin mata ala2 pilot tu)
Aku: hijau (menjawab dgn confident)
tukang check mata: skrg x hijau ke merah yg clear?(sambil ejas2 cermin mata ala2 pilot)
Aku: merah (confident jwb)
tukang check mata: skrg x hijau ke merah yg clear?(sambil ejas2 cermin mata ala2 pilot)
Aku: hijau (confident jugak lg)
tukang check mata :skrg x hijau ke merah yg clear?(sambil ejas2 cermin mata ala2 pilot)
Aku: hmmm merah (ala2 confident x confident dh)
tukang check mata: skrg x hijau ke merah yg clear?(sambil ejas2 cermin mata ala2 pilot)
Aku: hmmm hijau kot (dh cam terconfius dh aku mana ntah yg clear ni)

(dialog perbualan antara aku dgn dia ni telah diulang sebanyak berbelas2 kali)...akhirnya berkat kesabaran dia  melayan aku akhirnya dia dpt jugak bg power silau yg betul kat aku...conclusionnya

tukang check mata: power awak bertambah sket je, cuma silau la bertambah byk sket..silau mata awak ni silau sendeng..tak bahaya sangat cuma kalau terlebih cuaca panas awak akan sakit kepala la..
Aku : Ooo ok terima kasih...patutla sy selalu rasa sakit kepala (sambil memberi senyuman yg paling manis)

               aku wat spec bingkai merah tau...kawan aku poji pun wat spec jugak kat tmpat aku wat tu time dia ikut aku balik kg...ni cerita poji boleh baca cerita dia time kat kg aku tu...
spec bingkai merah bentuk hati gitu...tp ni bukan spec aku la..kang pakai yg ni kang mak aku marah pulak :p
picture credit 4 google

2 comments:

6 orang doakan iyan shazlind jadi slim dan sehat :) terima kasih ya semua...:)