04 May 2011

apa kata hati?

adakah ini saatnya..

aku dibesarkan sebagai anak perempuan sorang dlm family..ye aku mengaku aku anak yg manja..setiap hari akan call mak...rasa kekosongan je kalau tak dpt ckp dgn mak or ayah..tp semanja2 aku, dari umur 13 thn dah dok hostel. then time lepas spm aku dgn senang hati fly ke sarawak masuk uitm (time tu 6 bulan++ tak dpt jumpa family)..walaupun mula2 mak & ayah meragui keputusan aku nak g sana...tp seperti biasa keputusan aku jitu..jadi akhirnya direstui la..tu semua dulu

skrg aku tetap aku...keputusan yg aku amik kebanyakkan jitu..tp pasti aku juga mempertimbangkan nasihat daripada org sekelilingku. namun oleh sebab hasil didikan mak& ayah yg sentiasa bg kebebasan utk aku + adik +abang aku utk buat keputusan selagi tak terkeluar landasan. so lepas bertanya pendapat org sekeliling, keputusan pastinya aku yg tentukan sendiri.

perkara ini dh lama aku pikirkan, semakin lama semakin menekan akal dan fikiran, aku amik masa 1 thn++ utk memberanikan diri amik keputusan ni. cuma last 2 months aku berani amik keputusan tekad dan jitu. selama ini kebanyakkan kawan2 aku cakap
"ko tinggalkan je kerja tu"
 "smpai bila ko nak bersabar?"
 "jgn smpai ko tertindas"
 "aku rasa diorg tak adil bg ko"
 "diorg mcm pergunakan awak & awak nye skill je"
tu antara apa yg kawan2 aku ckp kat aku, tp apa yg aku pikir hanya aku saja yg tau...aku sedar semua apa yg diorg kata tu betul...tp siapa tau, aku ni dlm dilema.. kerjaya juga cita2 vs antara hubungan darah daging, perasaan sendiri vs menjaga hati org lain, kejayaan aku vs family's bussines, aku paham org disekeliling aku mungkin menilai aku sebagai pengecut or penakut or org yg rela ditindas..cuma family aku je tau apa dilema aku tu...bermula 1 mei haritu, bermula episod baru dlm duniaku...
"Ya Allah permudahkan urusanku,
tolong aku yg lemah ni Ya Allah utk menjalani hidup ini,
bimbing aku Ya Allah utk memperolehi rezeki yang berkat"

No comments:

Post a Comment

6 orang doakan iyan shazlind jadi slim dan sehat :) terima kasih ya semua...:)