27 May 2011

Cinta Kasih

kasih seorang suami

      dah dekat seminggu aku rasa tak tenang wat keje kalau ada sorang makcik ni masuk kat bilik rawatan...bukan tak tenang sebab apa tp rasa kesian sangat dengar rintihan makcik tu... makcik ni kena stroke so percakapan dia mmg kurang jelas sket...tp kalau tgh didressing luka dia...jeritan dia akan dpt aku dgr dari meja aku...sian dia..dia akan menjerit "Allah sakit, sakit, Allah aku sakit"...walaupun sakit sangat dia masih ingat Allah lagi...tp ada 1 lagi yg buat aku terkagum...
      sepanjang makcik tu kat sini, suami dia setia menemani dia...bila isteri dia menjerit2 dia akan cakap..."sabar sayang, abang ada ni...ingat Allah sayang" (sambil ajar isteri dia beristifar)...mulianya hati pakcik tu...dia tak tinggalkan isteri dia yg tgh sakit tu...malah bersama2 bersusah payah menjaga isteri dia...time borak2 dgn dia time isteri dia tunggu turn nak wat rawatan "semlm makcik kamu ni tak tidur langsung, pakcik pun tak tido la" then dia kata lagi... "pakcik sayang isteri pakcik ni, pakcik sanggup buat apa saja untuk dia"...untung makcik ni dapat suami yg baik macam pakcik ni...ikut hati nak je aku cakap "tahniah pakcik untuk kesetiaan dan kasih sayang pakcik pada makcik"...tp kang pakcik ni cakap "apa kena plak ko ni?" ...takut kena camtu...so aku simpan je rasa kagum dalam hati dan hanya mampu ucapkan "baiknya pakcik, Insyaallah berkat kesabaran pakcik mesti makcik boleh sembuh seperti biasa" :)

**sebak aku dengar pakcik tu cakap camtu...tu buktinya tak semua suami kejam tau..walaupun ada jugak sesetengah spesis suami yg akan tinggalkan isteri tanpa belas kalau isteri sakit, ada spesis yg tak sanggup nak bersusah2 dgn isteri (yg kadang2 wat aku rasa gerun nak kawin)...tp ada jugak yg mulia hatinya tau berkorban utk isteri...kisah makcik & pakcik ni wat aku terus rasa berkobar2 nak kawin... :)

teringin nak bahagia bersama org yg aku cinta  hingga ke syurga 
gambar credit to : Encik Google

No comments:

Post a Comment

6 orang doakan iyan shazlind jadi slim dan sehat :) terima kasih ya semua...:)