17 December 2011

Sharing is Caring

Aku terjumpa video ni kat FB, walaupun video ni pendek tapi dapat memberi kita pemahaman tentang hudud dengan cara yang agak santai...so sama-sama tengok  ya...Sharing is Caring....video ni dpt bagi kita gambaran mengenai HUKUM HUDUD


Uploaded by on 14 Dec 2011
Sebuah filem pendek yang menerangkan hudud secara umum.

petikan dalam video ni 
" bukan semua kesalahan jenayah kena hukum hudud,ada 2 3 perkara je tak banyak, dan bila kita tengok dalam masyarakat ini adalah kesalahan yang sukar diubati ,manusia takleh nak ubat......jadi Allah Taala dah tau ini kesalahan  kesalahan ini manusia tak dpt nak ubat dengan kepala dia sendiri maka Allah Taala tentukan hukumannya.... " 

 Sekadar berkongsi apa yg aku tengok, aku pun perlu belajar banyak lagi ni...semoga kita semua mendapat iktibar dari video ini...:)


p/s:  adegan last sekali tak tahan, tak habih2 matluthfi ni buat lawak dengan ayat
"mencuri gitar adalah haram, CURI HATI TAKPERRR :)"





3 comments:

  1. assalamualaikum lind...nice info yer...:)

    ReplyDelete
  2. waalaikumsalam mama...berkongsi sama2 mama :)

    ReplyDelete

6 orang doakan iyan shazlind jadi slim dan sehat :) terima kasih ya semua...:)